16 Ocak 2014 Perşembe

kitaplarımız...


TAPLARIMIZ
Kitap kokusunun güzelliğini,babamın bizi sık sık götürdüğü kitapçılardan kapmıştım,ve adeta bağımlısı olmuştum.Daha 6 yaşındaydım,Ayşegül kitaplarının serisini tamamlıyordum ve mahalledeki arkadaşlarımızla kitap yarışına girmiştik,kimin daha çok kitabı var diye.O hırs babama kaça malolmuştu kimbilir?Hala bir kitapçıya gittiğimde,o kokuyla kendimden geçiyorum ve tüm kitapları almak istiyorum...

Annem,dikiş diktiği için 'Burda' dergilerini alırdı.Dışarıdan sadece manto ve ayakkabılarımız alınırdı.Annem aynı kumaştan ablamla ikimize aynı modelden kıyafetler dikerdi,yıllarca ikiz gibi dolaştık.,Bu durumdan nefret ederdim,ama elimden bir şey gelmezdi.Yıllar sonra bırakın aynı biçim giyinmeyi,aynı renk  giyinmeyi bile sevemedim.Kötü etkilenmişim...
Hayat ve ses dergileri aylıktı sanırım,hiç aksatılmadan alınırdı.
1966-68 yıllarına ait HAYAT dergilerini ciltlettim saklıyorum.
Evimize her gün gazete girerdi,Babamın bulmacalarını çözdükten sonra yatarak okuması hoşuma giderdi,ve en komik olanı da,kısa sürede uykuya dalması ve gazeteyi yüzüne kapatarak uyumasıydı.Tüm gazeteleri okuduktan sonra,onu alma isteği ağır basardı bizde ve yavaşça gazeteyi çekmeye çalışırdık.Ani uyanışı normal olsa kormazdık babamdan."ha,ne,ha" diye hızla kalkışı vardı ki,evlere şenlik!
Bulmaca ekleri,bazen ailece eğlence kaynağımız olurdu.Babamın yüksek sesle sorduğu bulmaca sözcükleri sanki anlıyormuşuz gibi dinlerdik ve düşünceli bir yüzle hatırlamaya çalışıyormuş gibi yapardık.Halbuki o yaşta ne anlarız ki? Annemin katılımıyla ezberlediğimiz bazı kelimeler vardı,"ra"" ma" gibi.babam bazen özellikle o sorularda ismimizle sorardı;
-"sevda,söyle bakalım tanrı ne demek"
-"ra!" diye bağırırdı.
-"Aferin kızıma"
-"Tülay,su ne demek?
-"ma!"
-"Aferin benim kızlarıma,ne kadar akıllılar"
Hemen çeneler havada bizde,bilmiş bilmiş....

Bu yaşımda bile tam çözebildiğim bir bulmaca yoktur,ama beni çok rahatlatır...özellikle yıllar sonra hala değişmemiş olan kurtarıcı olarak sorulan" tanrı "ve "su "hemen çözdüğüm sorulardır.Geçmişe dönerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder