16 Ocak 2014 Perşembe

Aşerme


AŞERME
Annemde tuhaflıklar hissediyordum,ama anlayamıyordum.Sık sık hastaneye gidiyordu ve bir kaç gün orada kalıyordu.Ablamın okula başladığı seneydi.Babam evdeydi,tüm işler ona kalmıştı sanırım,özellikle bizler...sanırım hafta sonlarıydı .Evdeki tüm işler babama kalmıştı,elinden geleni yapmaya çalışıyordu.Yemek yapmakta çok zorlandığını hatırlıyorum.Asker adam yemek yapmaktan ne anlar,bize hep yumurta pişirirdi ,ancak bunu yapabiliyordu demek ki,o zamanlar hazır yemek nerdeeee...bu o kadar aklımda kalmış olacak ki,ablamla okula gittiğim,daha doğrusu takıldığım,ya da zamk gibi yapışıp,ben de geleceeem diye yapıştığım zamanların birinde sanırım müdürdü"baban ne iş yapıyor" deyince,"yumurtacı"demişim.Eeeee,sürekli yumurta pişirirse ne dememi bekliyorlar,5 yaşında bir çocuğum....
Müdür gerçekten yumurtacı sanmış babamı,bir gün babam okula gittiğinde asker olduğunu söyleyince epey gülmüşler.Babam uzun müddet"yumurtacı ha,yumurtacı demek"diyerek epey bir zaman dalgasını geçmişti benimle...
Annem hamileymiş!Babamın ve dayımın,dağlardan sepet içinde kar getirdiklerini ,annemin aç kurt gibi kar yiyişini o zamanlar anlayamadığımı hatırlıyorum.Annem,hem bizim kar yememize kızardı,hem de kendisi hastayken kar yiyordu.Büyükleri anlamak zordu.Ayrıca o kar erimeden nasıl gelmişti onca yoldan?

YASAKLI BÖLGELER
Annemin bahçede ektiği alan ben suladığım için çok büyük gelirdi,sula sula bitmiyor.yorgunluğumuzu ev gibi gördüğümüz salıncakta atardım,adeta ağaç evimizdi bizim.Akşama kadar ön bahçede oynardık,evin arka kısmı kuytuda kaldığı  ve tuvaletin çukuru olduğu için yasaktı.Bahçe dikenli tellerle çevrili ve büyük demir kapısı vardı.Bu yüzden görüş alanımız oldukça genişti,biri gelecek olsa bağırabilirdik ve annem evden yetişirdi.Ama herkes girebilirdi,o yaşta korkularım hep tetikte olmamı sağlardı,ama korkunun verdiği duygu da bir acayipti,yaşamak lazım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder